Weekend!

“Zullen we binnenkort afspreken?”

“Fijn, we hebben toch nog niet veel op het programma staan!”

Zo geraken onze weekends altijd hèèl goed gevuld! 🙂

Juni leek een rustige maand te worden, maar als ik terugkijk op de kalender was het in werkelijkheid heel anders! Heel erg fijne weekends hadden we!

Met een mama die actief is in het verenigingsleven is er natuurlijk altijd wel iets te doen! Het eerste weekend van de maand werd ingezet met een gezellig buurtfeest: er werd gelachen, gespeeld, gedanst, lekker gegeten en gewoon heel veel plezier gemaakt! Ons oudste neefje vond het zo jammer dat zijn mama en papa al vroeg naar huis gingen, dus hij bleef bij ons logeren zodat hij verder kon blijven ‘feesten’! 🙂 Het logeerpartijtje bezorgde ons trouwens de dag nadien een gezellige zondag!

Een weekend later waren we druk met het voorbereiden van het feestje dat op zondag bij ons gepland stond. Maar er was tijd om ook zaterdagavond een lekkere bbq mee te pikken en dus te genieten van een fijne avond!

Nog een weekend later kregen we vriendinnen op bezoek voor alweer een bbq! Ja, dat vinden wij leuk! 😉 Er werd heel wat gebabbeld, gelachen, gezeverd,… Topavond! Ideale start van het weekend! Op zaterdag was het braderie; daar gingen we uiteraard naartoe! We combineerden dat bezoekje met een kleine fietstocht, een ritje op de molens en pannenkoeken achteraf! Zondagmiddag nog een lunch bij oma en opa; daar waren ook de neefjes, plezier gegarandeerd dus!

5 werkdagen later is het alweer tijd voor het weekend! We gingen van start met de receptie van de parochie! Het verenigingsleven brengt ‘af en toe’ ook werk met zich mee: dit jaar waren wij verantwoordelijk voor het organiseren van deze receptie! De voorbereidingen zorgden al voor een paar leuke momenten! De avond zelf was het ook erg gezellig! Minister ging mee, stal de show en genoot van alle aandacht!

Ik moest trouwens wat verduidelijken na volgend gesprek met mijnheer pastoor (hij zorgde voor de drank 😉 ):

“Mag ik ook eens drinken?”

“Tuurlijk jongen, wil je graag een beetje fruitsap?”

“Neen, sjampagne!”

(Mijnheer pastoor wist niet goed hoe hij moest reageren, dus ik gaf snel aan dat minister thuis graag een glaasje kinderchampagne drinkt! 😉 )

Zaterdagmiddag werden we verwacht op het schoolfeest van de neefjes. Nota aan mezelf: dubbelcheck de dresscode als die er is… Mijn zus liet weten dat het thema rock and roll was; helemaal opgekleed vertrokken we dus naar de zaal! Al werd daar snel duidelijk dat onze outfits niet helemaal pasten in het rockthema… Allemaal stoer en zwart; en ik stond daar met mijn jurk met onderrok zwierig te wezen 😉

De jongens deden het geweldig! Mijn metekindje, die tijdens de eerste editie gewoon weigerde om mee te doen, bleek ineens een stuk stoerder en danste goed mee! Ik kon niet trotser zijn! Nummer twee was helemaal in zijn element! Ok, wij konden dan niet op graspop zijn, maar wij kregen gewoon een privéoptreden van mini-Freddie Mercury! Geweldig om te zien hoe hij helemaal opging in zijn rol! We zagen ook de kleinkinderen van de buren optreden: kleine man reageerde zo enthousiast na elke act! De sfeer zat goed! De gezellige namiddag werd afgesloten met spaghetti bij mijn zus; we genoten!

De volgende dag was het mijn beurt om in de keuken aan de slag te gaan! Ik vermoed dat onze onderburen denken dat ik niet kan koken… Heel regelmatig krijg ik in elk geval een portie lekker eten voorgeschoteld! (Nee hoor, je hoort me niet klagen! Zo ongeveer elke avond ruikt het erg lekker als we thuiskomen, dan vraag ik me telkens af wat er op het menu zou staan -> en ja, dan krijg ik vaak de kans om gewoon mee te eten want dan wordt er gebeld en staan ze met een bord lekkers klaar :-)) Intussen weet ik trouwens dat ze vinden dat ik zo al genoeg werk heb, en willen ze me dus gewoon het koken besparen; hoe hard kan je het treffen met je buren!

Maar tijd dus om iets terug te doen! Zo komt het dat de buren op zondagmiddag bij ons langskwamen voor de lunch! Wat ik maakte kenden ze niet, maar het viel denk ik wel in de smaak! Oef, missie geslaagd! 🙂 We hadden een gezellig middag, er werd veel gebabbeld en gelachen; zo fijn om het al geslaagde weekend goed af te sluiten!

En zo komt het dus dat ik ook regelmatig te horen krijg:

“Sech, afspreken met jullie is niet evident hè: altijd op zwier!”

😉

Plaats een reactie