Zomervakantie 2018 (2)

Vrijdag 10 augustus pikte kleine man me, samen met oma en een vriendin, op aan het werk zodat we samen richting Schnorrenberg konden vertrekken! Daar zou deel 2 van onze zomervakantie plaatsvinden!

Kleine man en ik brachten al verschillende weekends door in het erg gezellige huis van vrienden! We zijn daar graag en vonden het dus super dat we er deze keer een hele week konden doorbrengen!

Wet werd een vermoeiende, maar gezellige week! Vermoeiend omdat ik telkens chauffeur van dienst was, omdat ‘ons’ bed opgeëist werd door onze reisgenoten (en het andere bed was echt niet goed voor de rug…) en omdat het me niet zo goed lukte m’n hoofd leeg te maken. Maar gezellig door hoe de dagen ingevuld werden, door de extra tijd met mijn dikke vriend, door de fijne avonden in aangenaam gezelschap,… alweer een geslaagde vakantie!

Vrijdagavond kwamen we aan, de wagen werd uitgeladen, we gingen wat eten en deden daarna nog wat boodschappen. Zaterdagochtend kwamen we rustig op gang en vertrokken we daarna om wat te shoppen. We trakteerden onszelf op koffie met gebak; lekker! 🙂

Zondagochtend vertrokken we na het ontbijt naar de Rursee. Kleine man gaf aan dat hij graag nog eens wilde varen. Ik beloofde dat ik zou kijken naar de mogelijkheden, dus zo gezegd zo gedaan 😉 Het weer zat mee, we konden genieten van een prachtige boottocht! Minister vond het super en kreeg maar geen genoeg van zwaaien naar iedereen die hij tegenkwam!

Maandag viel het weer wat tegen, we beslisten de buurt wat te verkennen. Dinsdag was het echt slecht weer, dus we trokken naar het Eifelbad: een heel leuk zwembad waar jong en oud zich kunnen uitleven! Minister kon zijn energie kwijt in verschillende zwembaden, maar genoot evengoed van de momenten in de jacuzzi! 🙂

Woensdag brachten we een bezoekje aan een openluchtmuseum. Vergelijkbaar met Bokrijk, maar ruimer. We genoten van een hele leuke dag! Een mooi, goed onderhouden park waar je een tocht in de geschiedenis maakt! We waren onder de indruk van wat we zagen! Hoogtepunt voor kleine man was toch wel het bezoekje aan de windmolen: die vond hij fantastisch! We maakten een mooie, leerrijke wandeling en sloten de dag af met een hapje en een drankje in het museum, alsof we echt even teruggingen in de tijd! De kip die overal restjes ging schooien vond minister natuurlijk het boeiendst! 🙂

Donderdag had ik het even gehad; het weer was niet schitterend, ik was moe, kleine man was moe en dus bleven we een dagje thuis. We hingen wat op de bank, speelden spelletjes en maakten er op die manier een fijne dag van!

Vrijdag trokken we nog even naar Kall en werd er nog wat gewinkeld! Ik scoorde coole winterjassen voor minister, maar ook nieuwe schoenen, nieuwe pantoffels, wat extra kleren en natuurlijk ook nog wat spulletjes voor mezelf 🙂 ’s Avonds sloten we de week af met een bezoek aan het plaatselijke restaurantje.

Zaterdagochtend werd de wagen geladen en gingen we aan de slag met de poetsspullen. We lieten het huisje netjes achter en keerden huiswaarts.

Daar kon het alledaagse leven herbeginnen. We gingen nog even langs bij meter Karo en co, maar gingen op tijd naar bed. Zondag merkte ik dat we nog wat rust konden gebruiken, dus we planden lekker niets. We genoten van een luie zondag, terugkijkend op een weekje met fijne uitstappen, een weekje waarin we extra konden genieten van wat tijd samen, een weekje waarin we uno speelden, waarin we voetbalden, petanque speelden, samen gingen wandelen, lekker aten, muziek maakten en dansten! Een nieuwe herinnering die we in onze rugzak kunnen stoppen!

Zomer 2018, zo mogen er nog vele volgen!

Plaats een reactie